🤯 Fotky 9x13 a 10x15 -50% nad 50 ks s kódom SPF50
X

Archív pravidiel >

 

Obchodné podmienky servisu empikfoto.sk

Podmienky sú platné od 25.07.2024.

 

Servis empikfoto.sk prevádzkuje spoločnosť  Empik Foto Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave (PSČ 00-017), ul. Marszałkowska 104/122, zapísaná do registra podnikateľských subjektov Štátneho súdneho registra vedeného Obvodným súdom hlavného mesta Varšavy, XII. hospodársky oddiel Štátneho súdneho registra pod číslom KRS 0000736870, s daňovým identifikačným číslom DIČ DPH (NIP): PL5252754103, IČO (REGON) 380546457, so základným imaním vo výške 5000 PLN, splateným v plnej výške (ďalej len „Empik”).


Slovníček:

Mobilná aplikácia - aplikácia umožňujúca používať zákaznícke konto a nakupovať na stránke empikfoto.sk, dostupná bezplatne pod názvom „Empik Foto” na prevzatie z digitálnej distribučnej platformy App Store, Google Play a HUAWEI appGallery pre mobilné zariadenia s operačným systémom iOS alebo Android.

Servis – internetová služba empikfoto.sk, dostupná na webovej stránke https://www.empikfoto.sk.
Odberné miesto– miesto vyzdvihnutia objednávky;
Zákazník – fyzická osoba s plnou alebo obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony, právnická osoba, alebo organizačná jednotka bez právnej subjektivity. ktorej zákon priznáva právnu spôsobilosť, využívajúca servis alebo mobilnú aplikáciu, najmä vykonávajúca nákupy.
Produkty – výrobky a služby dostupné v rámci servisu, v tom výrobky pripravené na želanie zákazníka najmä fotografické výtlačky, reklamné predmety s fotografiami, fotoalbumy, kalendáre, atď.
Fotografie - fotografie Zákazníka zverejnené na webovej stránke za účelom vytvorenia návrhu produktu a objednávky produktu;
Projekty – virtuálne návrhy produktov umiestnené v účte zákazníka v záložke „Moje projekty“. projekt je usporiadanie fotografií, textov a grafických klipartov vytvárajúce návrh na potlač produktu;
Subjekty uskutočňujúce platby - subjekty externé voči Spoločnosti, ktoré sprostredkúvajú vykonávanie platieb prostredníctvom bankového prevodu alebo platby kartou.
Laboratórium - Centrálne laboratórium empikfoto.sk, ul. Olimpijska 16, 96-500 Sochaczew; Centrum zákazníckej podpory – kancelária zákazníckeho servisu dostupná na telefónnom čísle +421 233 002 071 a prostredníctvom kontaktného formulára cez internet na adrese:

https://www.empikfoto.sk/kontakt

 


§ 1
Všeobecné ustanovenia

 

1.      Tieto obchodné podmienky stanovujú pravidlá využívania služieb dostupných v rámci servisu empikfoto.sk a v mobilnej aplikácii, objednávania produktov ponúkaných spoločnosťou Empik, ktoré sú dostupné v servise empikfoto.sk, dodania objednaných produktov zákazníkovi, hradenia predajnej ceny týchto produktov zákazníkom, právo zákazníka na odstúpenie od objednávky a zmluvy, pravidlá podávania a vybavovania reklamácií.

 

2.       Na prezeranie webových stránok servisu, vrátane sortimentu produktov, je nevyhnutné:

a)     počítač s prístupom na internet a podporovaným webovým prehliadačom                   

na typu: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera alebo Safari v aktuálnej verzii. 

b)     aktívne konto elektronickej pošty (e-mail).

 

3.      Zákazník je oprávnený a povinný používať Webovú stránku v súlade s jej určeným účelom.

 

4.      Zákazníci nemôžu pri používaní servisu (taktiež prostredníctvom mobilnej aplikácie) šíriť nelegálny, urážlivý alebo inak nevhodný obsah. Zákazník sa okrem toho musí zdržať akýchkoľvek činností, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť správne fungovanie servisu, vrátane akýchkoľvek zásahov do obsahu servisu alebo jeho technických komponentov. Servis je okrem toho zakázané používať na akékoľvek aktivity, ktoré sú v rozpore s jeho pôvodným účelom, vrátane šírenia nevyžiadanej pošty (spamu), vykonávania akýchkoľvek obchodných, reklamných alebo propagačných aktivít na webových stránkach servisu, ako aj uverejňovania na stránkach servisu pornografických materiálov, prípadne materiálov podporujúcich fašizmus, nacizmus, komunizmus, násilie, materiály urážajúce náboženské cítenie iných osôb, atď.

 

5.      Spoločnosť v najväčšom rozsahu povolenom zákonom nezodpovedá za žiadne poruchy, vrátane prerušení, v prevádzke Webovej stránky spôsobené vyššou mocou, neoprávneným konaním tretích osôb alebo nekompatibilitou Webovej stránky s technickou infraštruktúrou Zákazníka.

 

6.      Na prezeranie sortimentu servisu nie je potrebná registrácia. Zákazníci môžu objednávať produkty zahrnuté do sortimentu servisu až po zaregistrovaní sa v súlade s ustanoveniami § 2 týchto obchodných podmienok.

 

7.      Zúčtovanie transakcií platobnou kartou a elektronickým prevodom sa uskutočňuje prostredníctvom s služieb, ktoré spracúvajú platby v súlade s platobnými metódami dostupnými na Webovej stránke. Aktuálne spôsoby platby a informácie o operátoroch sú dostupné na: https://www.empikfoto.sk/sposoby-platby

 

§ 2
 Registrácia

 

1.      Za účelom registrácie v servise (založenia zákazníckeho účtu) treba vyplniť registračný formulár, ktorý je k dispozícii online alebo v mobilnej aplikácii, a uviesť svoju emailovú adresu a heslo, a oboznámiť sa s ustanoveniami týchto obchodných podmienok. Spoločnosť Empik potom, ako zákazník vyplní a odošle registračný formulár, odošle na zákazníkom uvedenú adresu elektronickej pošty potvrdenie o zaregistrovaní. Tým sa proces registrácie končí.

 

2.      Registrácia v servise a využívanie služieb servisu sú bezplatné.

 

3.      So žiadosťou o odstránenie zákazníckeho konta zo servisu sa treba telefonicky alebo prostredníctvom emailu obrátiť na Centrum zákazníckej podpory. Žiadosť o odstránenie zákazníckeho konta sa prijíma po získaní potvrdenia, že daná osoba, ktorá túto žiadosť podala, je majiteľom daného konta. K odstráneniu konta dochádza okamžite a je rovnoznačné s ukončením zmluvy medzi zákazníkom a spoločnosťou Empik o poskytovaní elektronických služieb spočívajúcich vo vedení zákazníckeho konta zákazníka.

 

§2a

Mobilná aplikácia

 

1.      Mobilná aplikácia je k dispozícii na bezplatné stiahnutie do mobilného zariadenia z obchodu Google Play alebo HUAWEI appGallery (pre zariadenia so systémom Android), ako aj z App Store (pre zariadenia so systémom iOS).

 

2.      Pre správne fungovanie Mobilnej aplikácie je potrebné mobilné zariadenie (smartfón, tablet) s prístupom na internet a operačným systémom iOS alebo Android.

 

3.      Zákazník môže prostredníctvom Mobilnej aplikácie najmä: prezerať si sortiment Webovej stránky, získavať prístup k svojmu účtu na k službám, zadávať objednávky prostredníctvom nákupného košíka a uskutočňovať za ne platby, zoznámiť sa s informáciami dostupnými v Mobilnej aplikácii a používať ďalšie funkcie dostupné v Mobilnej aplikácii. Empik Foto informuje, že z dôvodu technických obmedzení Mobilná aplikácia neposkytuje možnosť využívania všetkých funkcionalít Webovej stránky, ktoré sú dostupné prostredníctvom serwisu.

 

4.      Zadanie objednávky cez Mobilnú aplikáciu je možné len pre registrovaných Zákazníkov. Registráciu je možné vykonať pomocou Mobilnej aplikácie alebo na Webovej stránke – v súlade s ustanovením § 2 týchto obchodných podmienok.

 

5.      Aktualizácie môžu byť z času na čas uvoľnené do mobilnej aplikácie. Inštalácia takýchto aktualizácií je potrebná na zabezpečenie správneho fungovania servisu  pre Zákazníka, ktorý používa Mobilnú aplikáciu.

 

6.      Zákazník môže kedykoľvek odstrániť (odinštalovať) Mobilnú aplikáciu zo svojho mobilného zariadenia. Vymazanie Mobilnej aplikácie však neznamená vymazanie účtu Zákazníka na Webovej stránke. Účet sa vymaže v súlade s ustanovením § 2 týchto obchodných podmienok.

 

§ 3

Podmienky používania servisu

 

1.      K prihláseniu do služby je potrebné zadať v prihlasovacom formulári emailovú adresu a heslo uvedené počas registrácie zákazníckeho konta v súlade s ustanovením § 2 týchto obchodných podmienok. Údaje uvedené pri registrácii konta je možné zmeniť po prihlásení sa na konto (záložka "Moje konto").

 

2.      Zaregistrovaný zákazník môže využívať všetky dostupné funkcie servisu, vrátane objednávania produktov a uverejňovania v servise fotografií (záložka "Moje fotky"), ktoré však nesmú porušovať všeobecne platné právne predpisy, práva tretích strán vrátane práv týkajúcich sa duševného vlastníctva tretích strán, osobné práva tretích strán, ani dobré mravy. V servise je možné uverejňovať len fotografie vo formáte JPG.

 

3.      Zákazník v momente odoslania danej fotografie do servisu:

a)      potvrdzuje, že je oprávnený umiestniť danú fotografiu v servise 

b)     vyhlasuje, že daná fotografia neporušuje všeobecne platné zákony, práva tretích strán vrátane práv súvisiacich s duševným vlastníctvom tretích strán, osobné práva tretích strán, ani dobré mravy, ani pravidlá sociálneho spolužitia;

c)      udeľuje spoločnosti Empik Foto časovo a územne neobmedzenú licenciu na používanie vyššie uvedenej fotografie v rámci činnosti servisu, vrátane jej prechovávania v rámci zdrojov informačného systému spoločnosti Empik. Zákazníkovi z titulu udelenia licencii spoločnosti Empik Foto neprináleží žiadna odmena.

d)     v prípade akýchkoľvek nárokov tretích strán v súvislosti s fotografiou zverejnenou Zákazníkom v servise sa Zákazník zaväzuje napraviť škodu, ktorá v tejto súvislosti Spoločnosti vznikla v plnom rozsahu povolenom zákonom, a zapojiť sa do súdneho alebo mimosúdneho konania o časti Spoločnosti na prvú žiadosť Spoločnosti.

4.      Fotografie uverejnené v záložke "Môj účet" a "Moje fotografie" sú zoskupené do albumov, t. j. virtuálnych katalógov obsahujúcich jednu alebo viac fotografií. Klient môže albumy pomenovať a upraviť ich obsah.

 

5.      Spoločnosť Empik má právo odstrániť alebo zablokovať (znemožniť prístup) k fotografiám umiestneným v servise, ktoré sú v rozpore s právnymi predpismi, porušujú práva tretích strán, osobné práva, dobré mravy alebo ustanovenia týchto obchodných podmienok. Zákazník bude o zámere spoločnosti odstrániť ním uverejnenú fotografiu včas informovaný prostredníctvom elektronickej správy odoslanej na v servise aktuálne registrovanú emailovú adresu. Ak spoločnosť Empik Foto dostane oficiálne oznámenie o nezákonnosti takýchto fotografií, spoločnosť nie je podľa platných zákonov povinná informovať o tom zákazníka.

 

6.      Spoločnosť Empik Foto informuje, že za škodu spôsobenú zákazníkom umiestnenou fotografiou, ktorá je v rozpore s právnymi predpismi, porušuje pravidlá spoločnosti Empik Foto alebo všeobecne platné právne predpisy, nesie zodpovednosť v zmysle ustanovení príslušných platných právnych predpisov zákazník. O zámere odstránenia fotografie zverejnené Zákazníkom. Zákazník bude informovaný na e-mailovú adresu, ktorá je aktuálne zaregistrovaná na Webovej stránke. Spoločnosť má právo odstúpiť od realizácie objednávky obsahujúcej takéto fotografie.

 

7.      Empik Foto uchová projekty zákazníkov po nasledujúci čas:
a) 7 dní od dátumu vytvorenia alebo poslednej úpravy projektu, pokiaľ zákazník projekt vytvoril, ale počas tvorby nebol prihlásený a projekt neuložil na svojom účte,
b) 30 dní od dátumu vytvorenia alebo poslednej úpravy projektu, pokiaľ zákazník projekt vytvoril a pridal do košíka, ale ho neobjednal a nebol prihlásený,
c) 45 dní od dátumu vytvorenia alebo poslednej úpravy projektu, pokiaľ zákazník projekt vytvoril a uložil na svojom účte, ale ho neobjednal,
d) 60 dní od dátumu objednania, pokiaľ zákazník projekt vytvoril, objednal a objednávku uhradil. Spolu s projektmi budú z účtu odstránené spojené s nimi fotografie

8.      Spoločnosť vynakladá maximálne úsilie, aby Fotografie (nachádzajúce sa v používateľských albumoch) dostupné boli na Webovej stránke a v mobilnej aplikácii najmenej 60 dní od dátumu ich zverejnenia. Zákazník však berie na vedomie, že servis  nie je nástrojom na zaznamenávanie a ukladanie fotografií a že zverejnenie fotografií v servise má za cieľ umožniť objednávanie fototlače alebo iných Produktov, a nie ich ukladanie. Spoločnosť nezaručuje, že fotografie zverejnené Zákazníkom počas vyššie uvedeného obdobia budú trvalo dostupné na Webovej stránke servisu a v najväčšom rozsahu povolenom zákonom nezodpovedá za ich stratu Zákazníkom. Z vyššie uvedených dôvodov Spoločnosť odporúča, aby si zákazníci vytvorili záložné kópie fotografií a uložili ich na oddelne od servisu pamäťové médiá.

 

9.      Akékoľvek nezrovnalosti v prevádzke Servisu môžu byť oznámené Spoločnosti prostredníctvom Centra podpory zákazníkov. Reklamácie týkajúce sa Produktov je možné podávať v súlade s ustanovením § 9 týchto obchodných podmienok.

 

10.  Oznámenia uvedené v zákone 11 týchto podmienok sa bude posudzovať do 14 dní odo dňa oznámenia.

 

11.  Klient je povinný zachovávať mlčanlivosť:
a) prihlasovacie meno (e-mailová adresa) a heslo pre Váš účet v servise. V rámci obmedzení vyplývajúcich zo všeobecne platných právnych ustanovení je Zákazník zodpovedný za všetky činnosti súvisiace s používaním prihlasovacieho mena a hesla k danému účtu na stránke a heslo predstavuje dôvernú informáciu pre výhradné použitie Zákazníka;
b) údaje umožňujúce prijatie objednávky zaplatenej vopred v Odbenom Mieste.

 

§ 4
Informácie o produktoch

 

1.      Informácie o produktoch dostupných v servise predstavujú výzvu na uzavretie zmluvy v zmysle čl. 71 Občianskeho zákonníka.

 

2.      Ceny produktov uvedené na webových stránkach servisu:
a) sú uvedené vrátane DPH v eurách;
b) nezahŕňajú náklady na dopravu; náklady na dopravu závisia od spôsobu doručenia produktu zákazníkovi a uvádzajú sa pri výbere spôsobu doručenia produktu zákazníkovi; celková cena objednávky (t. j. cena produktov spolu s nákladmi na dopravu) je uvedená v košíku pred zadaním objednávky.

 

3.      Spoločnosť Empik si vyhradzuje právo na priebežné zmeny cien produktov. V predchádzajúcej vete uvedené oprávnenie nemá vplyv na objednávky zadané pred dátumom nadobudnutia účinnosti danej zmeny cien, podmienok akcie alebo výpredaja.

 

§ 5

Podmienky realizácie objednávky

1.      Zákazník môže objednávať v sortimente dostupné produkty 7 (sedem) dní v týždni a 24 (dvadsať štyri) hodín denne.

 

2.      Pred zadaním objednávky je potrebné:
a) prihlásiť sa na svoje zákaznícke konto v servise;
b) vybrať produkt, ktorý má byť predmetom objednávky v rámci servisu a následne kliknúť tlačidlo "Objednať" (alebo iné, rovnoznačné)
c) vybrať fotografiu z albumu v rámci servisu alebo pridať fotografiu z koncového zariadenia zákazníka (napr. počítača).
d) vybrať možnosti objednania z dostupných možností.
e) zvoliť spôsob doručenia.
f) zadať údaje príjemcu objednávky a adresu, na ktorú má byť produkt doručený (v prípade doručenia na uvedenú adresu vybranou prepravnou spoločnosťou).
g) zadať číslo mobilného telefónu, na ktorom môže Spoločnosť alebo Spoločnosť vykonávajúca doručovanie kontaktovať Zákazníka vo veciach súvisiacich s objednávkou.
h) zadať fakturačné údaje, ak má byť zákazníkovi vystavená faktúra s DPH;
i) potvrdiť objednávku stlačením tlačidla "Objednať a zaplatiť" (ak zvolíte platbu vopred, zaplaťte objednávku jedným z dostupných spôsobov platby).

 

3.      Predmet objednávky môže byť zákazníkovi doručený - podľa jeho výberu:
a) na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke (kuriérom alebo poštou);
b) Odberného miesta označeného Zákazníkom v objednávke - v takomto prípade je predmet objednávky vyzdvihnutý na Zákazníkom zvolenom mieste.

 

4.      V prípade objednávok na odber na inom odbernom mieste budú objednávateľovi bližšie informácie o odbere poskytnuté e-mailom alebo telefonicky.

 

5.      Zadaním objednávky zákazník predkladá spoločnosti Empik ponuku na uzavretie zmluvy o predaji (kúpe) objednaného produktu. Ponuka sa pre zákazníka stáva záväznou, akonáhle spoločnosť Empik jej prijatie potvrdí.

 

6.      Po zadaní objednávky bude na emailovú adresu zákazníka priradenú k jeho zákazníckemu kontu odoslaná správa, potvrdzujúca, že spoločnosť Empik Foto zákazníkom zadanú objednávku prijala. Ak je realizácia objednávky možná, na adresu elektronickej pošty zákazníka bude zaslaná emailová správa s potvrdením prijatia objednávky do realizácie. Potvrdenie prijatia objednávky je záväzným vyhlásením spoločnosti Empik Foto o prijatí ponuky, o ktorej sa hovorí vyššie v ods. 4.

Spoločnosť Empik Foto si vyhradzuje právo obmedziť spôsoby doručenia produktov a spôsoby platby za objednávku, kategórie produktov alebo počet objednaných produktov.

 

7.      Spoločnosť Empik si vyhradzuje právo obmedziť spôsob doručenia produktov a spôsob platby v prípade zákazníkov, ktorí minimálne dvakrát neprevzali predmet objednávky doručenej prostredníctvom kuriérskej służby alebo Slovenskej posty.

 

8.      Ak nie je možné zrealizovať objednávku zákazníka v termíne uvedenom v objednávke, spoločnosť bude o vzniknutej situácii informovať zákazníka zaslaním správy na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom alebo poskytne informácie telefonicky na uvedené číslo zákazníkom, v lehote stanovenej všeobecne platnými právnymi predpismi.

 

9.      Spoločnosť môže Zákazníka kontaktovať na ním uvedenom telefónnom čísle alebo e-mailovej adrese aj:
a) potvrdiť objednávku telefonicky, keď je hodnota objednávky minimálne 200 eur (dvesto eur);
b) v iných záležitostiach vyžadujúcich kontakt so zákazníkom, najmä ak kvalita fotografie alebo jej formát znemožňuje vybaveniu objednávky.

 

10.   Ak nie je možné vykonať časť objednávky. Spoločnosť môže zákazníkovi navrhnúť:
a) celú objednávku zrušiť (pri výbere tej možnosti bude spoločnosť Empik Foto oslobodená od povinnosti realizácie objednávky);
b) zrušiť objednávku v časti, v ktorej jej realizácia nie je možná v určenej lehote (pri výbere tej možnosti bude objednávka realizovaná len čiastočne, pričom spoločnosť Empik Foto bude oslobodená od povinnosti realizácie zvyšnej časti objednávky);
c) rozdeliť objednávku a pre tú časť objednávky, ktorej realizácia v pôvodne plánovanom termíne nie je možná, určiť nový termín realizácie (pri výbere tej možnosti budú objednané produkty zaslané v rámci niekoľkých samostatných objednávok, pričom zákazník nebude niesť žiadne dodatočné náklady súvisiace s rozdelením objednávky na niekoľko menších zásielok).

 

11.   V prípade, že si zákazník nevyberie žiadny z vyššie uvedených spôsobov realizácie objednávky v situácii, o ktorej sa hovorí v ods. 9 tohto paragrafu (taktiež v prípade, ak so zákazníkom nie je možné z príčin nezávislých od spoločnosti Empik naviazať kontakt), spoločnosť Empik doručí zákazníkovi tie produkty, v prípade ktorých je možné ich objednávku zrealizovať načas, a zvyšná časť objednávky sa zruší, o čom bude zákazník informovaný prostredníctvom elektronickej správy odoslanej na emailovú adresu uvedenú pri registrácii jeho zákazníckeho konta. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy v rozsahu, v akom bola zrealizovaná, v súlade s ustanoveniami § 11 týchto obchodných podmienok.

 

12.   Ak Zákazník neurobí žiadne rozhodnutie v situácii uvedenej v ods 7 tohto paragrafu (vrátane prípadu, ak nie je možné kontaktovať Zákazníka z dôvodov, ktoré Spoločnosť nemôže ovplyvniť), Spoločnosť môže zrušiť celú objednávku.

 

13.   V prípade zrušenia objednávky v situácii uvedenej v ods.10 z 11  tohto paragrafu, ak bola platba za predmet objednávky uhradená vopred, spoločnosť Empik uhradenú sumu (respektíve v prípade čiastočnej realizácie objednávky len jej časť) vráti zákazníkovi v súlade s všeobecne platnými právnymi predpismi. Zásady vrátenia sumy sú podrobne opísané v § 12 týchto obchodných podmienok.

 

14.   Zákazník je povinný uviesť správnu (aktuálnu) a presnú adresu, na ktorú má byť predmet objednávky doručený. Ak zákazník uvedie nesprávnu alebo nepresnú adresu a spoločnosť Empik alebo doručovacia spoločnosť z tohto dôvodu aj napriek maximálnemu vynaloženému úsiliu nebudú schopné doručiť predmet objednávky, resp. doručiť predmet objednávky v určenom termíne, spoločnosť Empik nenesie žiadnu zodpovednosť za nedoručenie alebo neskoré doručenie predmetu objednávky, a to v maximálnom zákonom povolenom rozsahu.

 

§6

Zrušenie objednávky zo strany zákazníka

 

1.       Zrušenie objednávky zo strany zákazníka je možné len vtedy, ak zákazník ešte nezaplatil (v takom prípade je možné objednávku zrušiť kedykoľvek, až kým zákazník sumu objednávky prípadne neuhradí).

 

2.      Objednávka je realizovaná okamžite, akonáhle spoločnosť Empik obdrží potvrdenie, že zákazník zrealizoval platbu. Vzhľadom na špecifickosť produktov (každý produkt má zákazníkom v objednávke stanovené vlastnosti), objednávku po zahájení jej realizácie nie je možné zrušiť.

 

3.      V prípadoch uvedených v ods. 1 tohto paragrafu môže zákazník objednávku zrušiť samostatne v servise (záložka "Moje konto") alebo na základe kontaktu s Centrom zákazníckej podpory.

 

4.      Zákazník v situácii uvedenej v ods. 1 tohto paragrafu obdrží potvrdenie o zrušení objednávky, odoslané elektronickou poštou na emailovú adresu, ktorú uviedol v momente zadávania objednávky.

 

§ 7

Spôsoby platby a začatie realizácie objednávky

 

1.      Objednávky zadané v servise sú dodávané výlučne na území Slovenskej republiky:
a) pred vyzdvihnutím Produktu alebo jeho doručením spoločnosťou Slovenská pošta alebo kuriérskou spoločnosťou (platba vopred) - bankovým prevodom alebo platobnou kartou v jednom z elektronických platobných systémov, ktoré Spoločnosť v súčasnosti akceptuje.
b) pred prevzatím Produktu na Odbernom mieste (platba vopred) - bankovým prevodom alebo platobnou kartou v niektorom z elektronických platobných systémov, ktoré Spoločnosť v súčasnosti akceptuje.

 

2.      Zákazník nemôže zaplatiť časť objednávky vopred a časť objednávky pri doručení. Spôsob platby môže závisieť od typu Produktu a/alebo miesta vyzdvihnutia objednávky.

 

3.      Aby zákazník mohol využiť zľavový kód alebo zľavový kupón, je potrebné zadať zľavový kód alebo kupón do príslušného poľa pri zadávaní objednávky. Po zadaní objednávky nie je možné k objednávke pripočítať zľavu.

 

§ 8

Čas realizácie objednávky

 

1.      Spoločnosť Empik umiestňuje v servise, v časti predstavujúcej produkt, informácie o tom, koľko pracovných dní (t. j. dní týždňa od pondelku do piatku s výnimkou štátnych sviatkov) je potrebných na odoslanie zásielky s predmetom objednávky. Jedná sa o približný čas, počítaný od momentu prijatia objednávky do realizácie až do momentu odoslania predmetu objednávky na adresu zákazníka prostredníctvom kuriérskej firmy. Čas realizácie objednávky sa uvádza so zohľadnením termínu kompletizácie všetkých objednaných produktov. Čas realizácie objednávky závisí od dostupnosti daných produktov. Pokiaľ informácia o termíne odoslania zásielky s predmetom objednávky nie je k dispozícii, objednávka je realizovaná v priebehu 14 pracovných dní.

 

2.      Predmet objednávky je možné doručiť len na území Slovenskej republiky prostredníctvom kuriérskej firmy na zákazníkom uvedenú adresu alebo na odberné miesto

 

3.      Spoločnosť v najväčšom rozsahu povolenom zákonom nezodpovedá za predĺžené dodacie lehoty alebo nedoručenie v dôsledku uvedenia nesprávnej alebo neúplnej adresy doručenia zákazníkom.

§9

Podmienky reklamácií

 

1.      Spoločnosť Empik je povinná dodať produkt bez vád. Ak má zákazníkovi predaný produkt fyzické alebo právne vady, pričom za fyzickú vadu sa považuje nezhoda produktu s jeho opisom uvedeným v zmluve, za tieto vady nesie zodpovednosť spoločnosť Empik. Spoločnosť Empik nesie zodpovednosť za fyzické vady, pokiaľ sa tieto vady zistia v priebehu 2 (dvoch) rokov odo dňa doručenia produktu zákazníkovi. Spoločnosť Empik v priebehu 14 (štrnástich) kalendárnych dní odpovie na reklamáciu zákazníka a oznámi mu ďalšie kroky. Aby Spoločnosť mohla posúdiť reklamáciu, Zákazník by mal poskytnúť reklamovaný Produkt spolu s dokladom o kúpe tohto Produktu od Spoločnosti a popisom reklamácie (vzor reklamačného dokladu nájdete na webovej stránke empikfoto.sk).

 

 

2.      Sťažnosť je možné podať listom na adresu laboratória.

 

3.      Ak bude reklamácia posúdená v prospech zákazníka – spoločnosť Empik neodkladne chybný produkt nahradí novým bez vád, prípadne danú vadu odstráni. Nevplýva to na možnosť zákazníka požiadať o zníženie ceny, prípadne odstúpiť od zmluvy v súlade s platnými právnymi predpismi. Ak nie je možné produkt vymeniť, jeho vadu nie je možné odstrániť a cenu produktu tiež nie je možné znížiť, spoločnosť Empik neodkladne vráti zákazníkovi uhradenú sumu v súlade s platnými právnymi predpismi.

 

4.      Zákazník, ktorý zakúpil produkt na účely priamo súvisiace s jeho hospodárskou činnosťou alebo zamestnaním (zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom), má právo podať reklamáciu v súlade s platnými právnymi predpismi, pričom zo záruky vyplývajúca zodpovednosť spoločnosti Empik za fyzické vady produktov sa obmedzuje len na právo zákazníka uplatniť nárok na odstránenie vady. Spoločnosť Empik v takej situácii neodkladne chybný produkt nahradí novým bez vád, prípadne danú vadu odstráni.

 

5.      Ak sa reklamácia zákazníka ukáže byť opodstatnená, spoločnosť Empik výrobok neodkladne nahradí novým bez vád, pričom vzhľadom na špecifickú povahu produktov je podmienkou výmeny produktu za produkt bez vád prístup k fotografii, ktorá je súčasťou produktu, v albume v rámci zákazníckeho konta zákazníka, alebo jej sprístupnenie spoločnosti Empik spôsobom uvedeným v § 5 ods. 2 písm. c) týchto obchodných podmienok. Ak vyššie uvedenú fotografiu nie je možné v albume nájsť, prípadne ak nie je možné takúto fotografiu spoločnosti Empik poskytnúť spôsobom uvedeným v predchádzajúcej vete, spoločnosť Empik vráti zákazníkovi sumu vo výške hodnoty produktu, v súlade s ustanoveniami § 12 týchto obchodných podmienok.

 

6.      Zákazník môže využiť pomoc obchodnej inšpekcie alebo niektorej zo spoločenských organizácií, medzi ktorých zákonné úlohy patrí ochrana spotrebiteľa. Podrobné informácie o mimosúdnych spôsoboch vybavovania sťažností a uplatňovania nárokov sú k dispozícii na úradoch alebo na stránkach pre spotrebiteľov, Obchodnej inšpekcie, príslušných spoločenských organizácií a na adresách dostupných na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky: https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/informacie-pre-spotrebitelov

 

§ 10

Podmienky zmluvnej záruky

 

1.      Na spoločnosťou Empik predávané produkty sa môže vzťahovať záruka poskytovaná výrobcom, distribútorom alebo inou, treťou stranou (ručiteľom). Spoločnosť Empik na predávané produkty neposkytuje žiadnu zmluvnú záruku.

 

2.      Zákazník môže reklamovať chybný produkt, na ktorý výrobca, distribútor alebo iný ručiteľ poskytuje záruku:
a) uplatňujúc práva vyplývajúce z poskytnutej záruky – zákazník v tomto prípade reklamuje výrobok priamo u poskytovateľa záruky (subjektu poskytujúceho záruku), a spoločnosť Empik môže byť len sprostredkovateľom, ktorý daný reklamáciu sprostredkuje. Zákazník sa môže podľa vlastného výberu kontaktovať priamo so záručným servisom alebo so spoločnosťou Empik;
b) uplatňujúc práva, ktoré mu voči predávajúcemu vyplývajú z titulu zodpovednosti predávajúceho – v takej situácii treba reklamáciu podať v súlade s ustanoveniami § 10 týchto obchodných podmienok

 

§ 11

Odstúpenie od zmluvy

 

1.      S výhradou bodu 4 nižšie môže Zákazník, ktorý je fyzickou osobou nakupujúcou na Webovej stránke v rozsahu, ktorý priamo nesúvisí s jeho obchodnou alebo hospodárskou činnosťou (spotrebiteľ), odstúpiť od kúpnej zmluvy na Produkt zakúpený v internetovom Servise do 14 (štrnásť) kalendárnych dní bez udania dôvodu a bez vynaloženia nákladov, okrem nákladov uvedených v ods 4 nižšie. Výnimkou sú personalizované produkty, vyrobené podľa špecifikácií zákazníka v zmysle čl. 38 sekcia 1 bod 3 zákona z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa. Vo vzťahu k takýmto produktom nemá Zákazník právo na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť:
a) odo dňa prijatia dokončenej objednávky (vydanie produktu),
b) odo dňa, keď spotrebiteľ obdrží poslednú časť vybavenej objednávky - ak je objednávka spracovaná po častiach.

 

2.      Právo na odstúpenie od zmluvy nemá spotrebiteľ v súvislosti so zmluvou (podľa § 38 zákona z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov - konsolidované znenie z 24. júna 2014, Zbierka zákonov z roku 2014, bod 0,827):
1) na poskytovanie služieb, ak podnikateľ plne vykonal službu s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby informovaný o tom, že po ukončení služby podnikateľom stráca právo na odstúpenie od zmluvy;
2) v ktorej je predmetom služby neprefabrikovaná vec, vyrobená podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaca na uspokojenie jeho individuálnych potrieb (to sa týka najmä fototlače, Produktov, na ktorých sú na želanie zákazníka umiestnené fotografie, Produktov pripravených na veľkosť podľa objednávky zákazníka a pod.);
3) v ktorej je predmetom služby vec dodávaná v uzavretom obale, ktorú nie je možné po otvorení obalu vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal po doručení otvorený.

 

3.      Odstúpenie od zmluvy v súlade s ods 1 vyššie vyžaduje predloženie vyhlásenia v lehote uvedenej v ods 1 vyššie (Zákazník môže použiť šablónu dostupnú na webovej stránke empikfoto.sk>). V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný vrátiť spoločnosti Empik produkt v takom stave, ktorý je nevyhnutný na určenie charakteru, vlastností a funkčnosti produktu. Spoločnosť vráti sumu zaplatenú Zákazníkom v súlade s ustanovením § 12 týchto obchodných podmienok.

 

4.      Priame náklady súvisiace s vrátením výrobku v dôsledku odstúpenia od zmluvy hradí spotrebiteľ. Zákazník zároveň zodpovedá za znehodnotenie produktu, ktorý vyplývajúce z jeho nesprávneho používania nad rámec toho, čo je nevyhnutné na zistenie povahy produktu, jeho vlastností alebo fungovania.

 

5.      Spotrebiteľ, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný okamžite, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, vrátiť produkt spoločnosti Empik. Zákazník môže vrátiť položku objednávky úplnu alebo čiastočne, po prevzatí zásielky na odbernom mieste alebo doručení Slovenskou poštou alebo kurierom. Zaslaním na uvedenú adresu. Spoločnosť nepreberá zásielky na dobierku, ktoré jej boli zaslané a nezodpovedá za náklady spojené s takýmito zásielkami.

 

6.      V súvislosti s objednávkou, ktorej predmetom je okrem iného: neprefabrikované predmety vyrobené podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo určené na uspokojenie jeho individuálnych potrieb, ako sú fotografie, produkty, na ktorých sú umiestnené fotografie podľa požiadavky zákazníka, produkty pripravené na rozmery určené zákazníkom a pod. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy na objednaný Produkt.

 

§ 12

Vrátenie peňažných prostriedkov zákazníkom

 

1.      Spoločnosť Empik vráti uhradenú sumu okamžite, najneskôr však do 14 dní v prípade:
a) zrušenia objednávky alebo časti objednávky (v takej situácii bude vrátená príslušná časť uhradenej sumy) zaplatenej vopred, pred jej realizáciou (v situácii, o ktorej sa hovorí v § 6 ods. 11 týchto obchodných podmienok)
b) vrátenia produktu (odstúpenia od zmluvy) ktorý je predmetom objednávky doručenej prostredníctvom kuriérskej firmy;
c) uznania reklamácie bez možnosti výmeny produktu, odstránenia vady produktu a zníženia jeho ceny;
d)  spoločnosť Empik v prípade odstúpenia od zmluvy v súlade s ustanoveniami týchto obchodných podmienok keď bola objednávka zaplatená zákazníkom vopred. Spoločnosť Empik má však právo zdržať sa s vrátením platby obdržanej od zákazníka až kým neobdrží vrátený produkt, prípadne doklad o jeho odoslaní, v závislosti od toho, ktorá udalosť nastane skôr.

 

2.      Spoločnosť vráti peniaze na bankový účet zákazníka (vrátane účtu spojeného s platobnou kartou zákazníka), ak bola objednávka zaplatená:
a) vopred prevodom alebo platobnou kartou;
b) pri prevzatí od kuriéra alebo posty

 

3.      Pokiaľ napriek maximálnemu úsiliu vynaloženému spoločnosťou Empik, vrátane odoslania na zákazníkom uvedenú emailovú adresu žiadosti o poskytnutie spoločnosti Empik čísla bankového účtu zákazníka, zákazník takéto číslo bankového účtu spoločnosti neposkytne, prípadne ak jeho odpoveď nebude obsahovať údaje umožňujúce vrátenie uhradenej sumy, spoločnosť Empik nenesie žiadnu zodpovednosť za neskoré respektíve neúspešné vrátenie uhradenej sumy, a to v maximálnom zákonom povolenom rozsahu. Spoločnosť Empik nenesie v maximálnom zákonom povolenom rozsahu žiadnu zodpovednosť za neskoré, respektíve neúspešné vrátenie uhradenej sumy, ak boli zapríčinené poskytnutím nesprávnych kontaktných alebo osobných údajov, prípadne nesprávneho čísla bankového účtu, ktoré následne napriek maximálnemu úsiliu spoločnosti Empik znemožnili správnu realizáciu transakcie.

 

4.      Pokiaľ zákazník uhradil sumu objednávky z jemu nepatriaceho bankového konta alebo platobnej karty, peňažné prostriedky budú vrátené priamo na konto v prospech majiteľa takéhoto bankového účtu alebo platobnej karty, pomocou ktorých bola platba v prospech spoločnosti Empik vykonaná, v súlade s ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

 

§ 13

Propagačné akcie

 

1.      Na webových stránkach servisu môžu byť dostupné informácie o propagačných akciách (ďalej len "akcie"). Akcie sa delia na:
a) propagácie produktov – zníženie ceny produktu v súlade s absolútnou alebo percentuálnou zľavou, určovanou vždy individuálne na stránke daného produktu;
b) hodnotové akcie – zníženie hodnoty nákupného košíka obsahujúceho produkty, na ktoré sa akcia vzťahuje, o absolútnu alebo percentuálne vyjadrenú zľavu určenú zakaždým po pridaní produktov do košíka a splnení dodatočných špecifických podmienok akcie dostupných na stránke produktu alebo v newsletteri;
c) akciové balíčky – zákazník pri zakúpení určitého množstva ľubovoľných produktov, na ktoré sa akcia vzťahuje, získa absolútnu alebo percentuálne vyjadrenú zľavu na najlacnejší produkt. Akcia sa vzťahuje na všetky produkty uvedené na stránke danej akcie;
d) propagačné súpravy – pri zakúpení (výhradne na webovej stránke daného produktu) reklamnej súpravy skladajúcej sa z minimálne dvoch produktov umiestnených v tzv. propagačnej krabičke získa zákazník zľavu na všetky produkty, ktoré sú súčasťou súpravy okrem najdrahšieho z nich.

 

2.      Pri akciách môže byť pri zadávaní objednávky potrebné zadať zľavový kód.

 

3.      Pokiaľ nie je v obchodných podmienkach pre danú zľavu uvedené inak, zľavy nie je možné spájať s inými zľavami servisu, prípadne s inými zľavovými kódmi.

 

4.      Po zadaní objednávky obsahujúcej propagačný balíček alebo súpravu nie je možné tento balíček/súpravu rozdeliť. Akciové balíčky a súpravy môžu byť doručené zákazníkovi, ak sú dokončené všetky produkty v nich zahrnuté. V prípade, že niektorý z Produktov zahrnutých v objednanom balení alebo akčnom sete chýba, Spoločnosť bude o tom Zákazníka informovať zaslaním informácie na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

 

5.      V prípade rozporu s inými ustanoveniami predpisov sa použijú ustanovenia uvedené v tomto odseku.

 

§ 14 

Osobné údaje a ochrana osobných údajov

1.      Správcom osobných údajov zákazníka je Empik Foto Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave (00-017), ul.Marszałkowska 104/122. Empik spracováva osobné údaje zákazníka ním uvedené pri procese registrácie účtu v Servise za účelom poskytovania služieb elektronickou cestou tzn. Používania Servisu, vrátane vykonávania nákupov v Servise, a tiež za marketingovými účelmi, vrátane zasielania newsletteru (v prípade získania súhlasu). Viac informácií získate v Ochrane osobných údajov. Zásady ochrany osobných údajov sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok.

§ 15

Newsletter

1.      Zákazník môže súhlasiť s prijímaním služby newslettera (tzv. subskripcia). Služba informačného bulletinu spočíva v pravidelnom odosielaní na poskytnutú emailovú adresu informačného bulletinu spoločnosti Empik a správ obsahujúcich marketingové (obchodné) informácie spoločnosti Empik a jej obchodných partnerov (vrátane informácií ohľadne produktov spoločnosti Empik a jej obchodných partnerov a propagačných akcií). Na odber newslettera je možné zapísať sa označením príslušnej možnosti v registračnom formulári, prípadne neskôr v záložke "Moje konto" (odkaz "Newsletter")

 

2.      Zákazník môže svoj odber newslettera kedykoľvek a samostatne zrušiť, zrušením začiarknutia príslušného políčka v záložke "Moje konto" (odkaz "Newsletter") alebo prostredníctvom Centra zákazníckej podpory.

 

3.      Zákazník môže súhlasiť so zasielaním obchodných informácií aj prostredníctvom SMS správ uvedením svojho telefónneho čísla pri registrácii a súhlasom.

 

§ 16

Záverečné ustanovenia

 

1.      Všetky názvy produktov uvedené na webových stránkach servisu sa používajú na účely ich identifikácie a môžu byť chránené podľa ustanovení zákona o priemyselnom vlastníctve z 30. júna 2000, prípadne podľa iných právnych predpisov.

 

2.      Dostupnosť informácií o Produktoch na Webovej stránke neznamená dostupnosť týchto Produktov a možnosť vybavenia objednávky.

 

3.      Spoločnosť Empik vynakladá maximálne úsilie, aby servisom poskytované služby boli na čo najvyššej úrovni. Napriek tomu však spoločnosť Empik nevylučuje možnosť dočasného pozastavenia dostupnosti služieb servisu v prípade nevyhnutnej údržby, technickej kontroly, výmeny zariadení alebo v súvislosti s nevyhnutnou modernizáciou alebo rozšírením servisu. Spoločnosť Empik vynaloží maximálne úsilie, aby prípadné obmedzenie dostupnosti servisu prebiehalo v nočných hodinách.

 

4.      Individuálne nastavenia koncových zariadení môžu byť príčinou rozdielov medzi zobrazením produktu na počítači zákazníka a jeho skutočným vzhľadom (farba, proporcie, atď.). Spotrebiteľ má v súlade s ustanoveniami § 11 bod 1 týchto obchodných podmienok právo odstúpiť od zmluvy ustanoveniami § 11 týchto obchodnych.

 

5.      Obchodné podmienky sa riadia všeobecne platnými právnymi predpismi Poľskej republiky a kogentnými normami všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky na ochranu spotrebiteľa.

 

6.      Zákazník akceptovaním týchto pravidiel súhlasí so zhromažďovaním a sprístupnením štatistík spoločnosti o svojej prítomnosti a aktivite na webovej stránke. Údaje sa zhromažďujú automaticky a možno ich použiť na analýzu aktivity zákazníkov.

 

7.      Na štatistické účely a s cieľom poskytnúť služby najvyššej kvality servis analyzuje informácie, ktoré server ukladá v koncovom zariadení zákazníka, a ktoré sú následne opätovne načítané pri každom spojení s internetovým prehliadačom (tzv. súbory cookies). Zákazník môže podmienky ukladania alebo prístupu servisu k súborom cookies kedykoľvek sám určiť prostredníctvom nastavení svojho internetového prehliadača, pričom má možnosť tak zmeniť nastavenia prehliadača, aby takéto súbory neakceptoval alebo informoval o ich odosielaní. Treba však mať na pamäti, že neakceptovanie súborov cookies môže viesť k problémom pri využívaní niektorých služieb servisu. Používanie prehliadača, ktorého nastavenia umožňujú ukladať súbory cookies na koncovom zariadení zákazníka, je rovnoznačné s vyjadrením súhlasu na ukladanie vyššie uvedených súborov na tomto zariadení zákazníka. Viac informácií z tejto oblasti je k dispozícii v Politike ochrany súkromia.

 

8.      Akékoľvek spory vzniknuté medzi Zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka a Spoločnosťou, budú riešené súdom príslušným podľa sídla Spoločnosti.

 

9.      Zmenené obchodné podmienky sú záväzné pre registrovaného zákazníka, ktorý zmluvu o vedení zákazníckeho konta v servise nevypovie pred dátumom nadobudnutia účinnosti zmenených a doplnených obchodných podmienok. Termín nadobudnutia účinnosti zmenených a doplnených obchodných podmienok bude minimálne 7 dní odo dňa oznámenia zmeny a doplnenia obchodných podmienok.